Πέμπτη

Οσμή σκανδάλου 1,2 ...5 υπουργών και βάλε !

Σε «αδίκημα διαρκείας», που διατρέχει τις θητείες πέντε υπουργών Μεταφορών (ή Υποδομών) των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., εξελίχθηκε τελικά η σύμβαση 994 του ΟΣΕ για τον προαστιακό σιδηρόδρομο με την εργοληπτική τρόικα Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ.

Το κακό άρχισε επί υπουργικής θητείας Χρ. Βερελή, όταν ο εποπτευόμενος απ' αυτόν ΟΣΕ προκήρυξε το έργο με διάτρητη διακήρυξη και μόνο με εθνικούς πόρους. Το έργο κατακυρώθηκε το 2003. Η Εξεταστική Επιτροπή για το σκάνδαλο της Siemens αποδίδει στον πρώην υπουργό την κατηγορία της ζημίας του Δημοσίου εξαιτίας πλημμελούς εποπτείας της διαχείρισης της περιουσίας του ΟΣΕ από μέρους του και προτείνει περαιτέρω διερεύνηση των ευθυνών του.




* Συνεχίστηκε επί υπουργίας Μιχάλη Λιάπη, στον οποίο η εξεταστική αποδίδει πανομοιότυπες ευθύνες, γιατί δεν επαναπροκήρυξε τον διαγωνισμό για τον προαστιακό και έμεινε στο ολυμπιακό έργο με τις εξωπραγματικές προθεσμίες και με τη σύμβαση να εκκινεί με επιβαρύνσεις στις τιμές των υλικών πάνω από 10%, λόγω αναθεωρήσεων από το 2003 έως το 2005.



* Την ίδια σύμβαση, επί θητείας τους, άφησαν να κυλήσει -εν μέσω προθεσμιών που έδιδε ο ΟΣΕ- οι μετέπειτα υπουργοί Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης και Ευρ. Στυλιανίδης, ενώ η τελευταία παράταση στην «τρόικα» δόθηκε επί Δ. Ρέππα, τον περασμένο Φεβρουάριο. Επί θητείας του σημερινού υπουργού Υποδομών, πάντως, διαλύθηκε η σύμβαση 994, αθορύβως, και μόνο έπειτα από δημοσιεύματα της «Ε» και άλλων ΜΜΕ αξιώθηκε το υπουργείο να εκδώσει ανακοίνωση. Οχι, αυτή δεν κάνει λόγο για νέες μακέτες και για εγκαίνια του μόνιμου εργοταξίου του προαστιακού ή για υποσχέσεις περί ενός άρτιου δικτύου προαστιακού τρένου, οσονούπω!



Χωρίς τιμωρία

περισσότερα στην πηγή: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=03/03/2011&id=256159

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου