Τρίτη

Τάφος «βαμπίρ» με λουκέτο βρέθηκε στην Πολωνία με δρεπάνι πάνω από το λαιμό

 

Τάφος «βαμπίρ» με λουκέτο βρέθηκε στην Πολωνία με δρεπάνι πάνω από το λαιμό


Εικόνα κεφαλίδας : Μίροσλαβ Μπλιτσάρσκι / Αλεξάντερ 

Αρχαιολόγοι από το πανεπιστήμιο τουρούν νίκολας κοπέρνικος βρήκαν έναν τάφο από τους 18ου αιώνα, που περιέχει ένα «θηλυκό βαμπίρ» θαμμένο με ένα δρεπάνι πάνω από το λαιμό για να αποτρέψει την ανάληψή της στον βαμπιρισμό.

Η έννοια του πνεύματος που πιπιλίζει το αίμα ή του δαίμονα που καταναλώνει ανθρώπινη σάρκα έχει ειπωθεί στη μυθολογία και τα παραμύθια σχεδόν κάθε πολιτισμού ανά τους αιώνες.

Μία από τις πρώτες βαμπιρικές απεικονίσεις προέρχεται από σφηνοειδή κείμενα των Ακκάδιων, των Σαμαρίων, των Ασσυρίων και των Βαβυλωνίων, όπου αναφέρονταν σε δαιμονικές μορφές όπως οι Lilu και Lilitu.


Κατά τα τέλη του 17ου και 18ου αιώνα, η λαογραφία για τους βρικόλακες, όπως φανταζόμαστε, έγινε ανεξέλεγκτη στις λεκτικές παραδόσεις και τη μυθολογία πολλών ευρωπαϊκών εθνοτικών ομάδων.

Περιγράφονταν ως εκδίκηση κακών όντων, θυμάτων αυτοκτονίας, μαγισσών, πτωμάτων που κατέχονται από κακόβουλο πνεύμα ή θύματα βαμπιρικής επίθεσης.

Κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα, οι θεάσεις βαμπίρ σε όλη την Ανατολική Ευρώπη είχαν φτάσει στο αποκορύφωμά τους, με συχνές εκταφές και την πρακτική του πονταρίσματος για να σκοτώσουν πιθανούς εκδικητές. Αυτή η περίοδος αναφερόταν συνήθως ως «Διαμάχη βαμπίρ του 18ου αιώνα».

Οι αρχαιολόγοι βρήκαν την ταφή κοντά στο Bydgoszcz, μια πόλη στη βόρεια Πολωνία. Μια ανθρωπολογική μελέτη αποκάλυψε ότι είχε προεξέχοντα μπροστινά δόντια, υποδηλώνοντας ότι η εμφάνισή της μπορεί να οδήγησε δεισιδαίμονες ντόπιους τον 17ο αιώνα να την χαρακτηρίσουν μάγισσα ή βαμπίρ. Στο φόβο της ανάληψής της, τοποθετήθηκε ένα δρεπάνι γύρω από το λαιμό της, ενώ ένα λουκέτο ήταν δεμένο στο δάχτυλο του αριστερού ποδιού.


 
Αναφερόμενος στο δρεπάνι, ο καθηγητής Dariusz Poliński από το Πανεπιστήμιο Nicholas Copernicus εξήγησε ότι η θέση θα είχε αποκεφαλίσει το άτομο εάν προσπαθούσε να σηκωθεί από τον τάφο.

Παρά τη νοσηρή φύση του τάφου, η γυναίκα θάφτηκε με ένα μεταξωτό καπάκι στο κεφάλι της, το οποίο ήταν εμπόρευμα πολυτελείας το 17ου αιώνα, υποδηλώνοντας ότι ο εκλιπών κατείχε υψηλή κοινωνική θέση.

Προηγούμενες ταφές έχουν βρεθεί στην Πολωνία που δείχνουν αντιβαμπιρικά έθιμα, όπως αρκετοί σκελετοί με κομμένα κεφάλια που ανακαλύφθηκαν στην Κρακοβία ή μια ταφή στο Kamie Pomorskie που είχε ένα τούβλο στο στόμα, ωστόσο, αυτό είναι το πρώτο παράδειγμα στην Πολωνία όπου ένα δρεπάνι έχει τοποθετηθεί για να αποτρέψει την άνοδο στον βαμπιρισμό.

ΠΗΓΗ: Πανεπιστήμιο Νικολάου Κοπέρνικου

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου