Κυριακή

ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΕ ΤΡΕΝΟ ΤΟΥ Ο.Σ.Ε. ΣΤΟ ΑΔΕΝΔΡΟ ΘΕΣΣ/ΚΗΣ


Πλήθος ερωτημάτων προκαλεί το ακραίο δυστύχημα του συρμού του τρένου που κυριολεκτικά το…οδήγησαν να πέσει σαν τρελό φορτηγό πάνω στα σπίτια με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 3 αθώοι άνθρωποι που δεν έφταιγαν σε τίποτα. Η υπόθεση θυμίζει έντονα το τραγικό δυστύχημα του Σαμίνα που ρίχτηκε πάνω στις Πόρτες της Πάρου, επειδή καπετάνιος και πλήρωμα παρακολουθούσαν το παιχνίδι του…Παναθηναικού. Η υπόθεση αυτή, έχει παρελθόν αλλά και ένα ζοφερό παρόν που πιθανόν να έχει σχέση με την προσφατη αγοραπωλησία και την πολιτική επιδίωξη να απαξιωθεί πλήρως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι μηχανισμοί της.
ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ
Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης – ξεπουλήματος του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους «Ferrovie Dello Stato Italiane SpA», έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ. Προηγήθηκε η έγκριση της σύμβασης αγοραπωλησίας των μετοχών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών Αρχών και εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η σύμβαση υπεγράφη από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνη Λεούση και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini.

Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΚΆΝΓΚΣΤΕΡ
Στην επίσκεψή του στη ΔΕΘ το 2013 τον Σεπτέμβριο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, εξέφραζε την τότε πάγια θέση του ενάντια στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Κατά την επίσκεψή του στα περίπτερα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Τσίπρας τόνισε πως είμαστε μία από τις λίγες ανεπτυγμένες χώρες χωρίς ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Ελπίζω να σας δω και του χρόνου και να μην σας έχουν αγοράσει» συμπλήρωσε.
Τρία χρόνια μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα πλέον πουλήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς. Η πώληση αυτή στο συγκεκριμένο τίμημα προκάλεσε πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αλλά και παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ.
Εκτός από το χαμηλό τίμημα, αφορμή στάθηκαν και οι δηλώσεις του νυν υπουργού ανάπτυξης Γιώργου Σταθάκη το 2013, ο οποίος έκανε λόγο για «εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων με προνομιακούς όρους. Όπως δήλωνε ο κ. Σταθάκης «η τιμή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης είναι υπερβολικά χαμηλή (300 εκατ. ευρώ) έχοντας ελάχιστη ωφέλεια ως προς την εξόφληση τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Επιπρόσθετα, οι όροι του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. χαρίζουν κυριολεκτικά στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου, αξίας κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης. Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων».
Απο τα παραπάνω, διαφαίνεται έντονα το επιχείρημα ότι κάποιοι επιδίωκαν τόσο καιρό την πλήρη απαξίωση των σιδηροδρόμων και αναζητούσαν ένα ισχυρό άλλοθι για το ξεπούλημα τους.
Οι κρίσεις, σε σας.







Ώρα 12:03———————-
Τρεις νεκροί και 10 τραυματίες είναι ο τελικός, τραγικός απολογισμός του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας
Δείτε την ανακοίνωση της αστυνομίας
Βραδινές ώρες χθες (13-05-2017) στην περιοχή του Άδενδρου Θεσσαλονίκης, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε από την πορεία της, εξήλθε από τη σιδηροδρομική γραμμή και προσέκρουσε σε παρακείμενο οίκημα.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός δύο (2) ημεδαπών ηλικίας 44 και 50 ετών και ο τραυματισμός έντεκα (11) ημεδαπών ηλικίας 23 έως 75 ετών, ένας (1) εκ των οποίων (55χρονος) κατέληξε πρωινές ώρες σήμερα (14-05-2017), σε νοσοκομείο της πόλης όπου είχε μεταφερθεί.
Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις, σταθμοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Ε.Κ.Α.Β.
Προανάκριση ενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Κουφαλίων.
Ώρα 11:38———————–
Κατέληξε  στο νοσοκομείο Παπανικολάου όπου νοσηλευόταν και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας η οποία εκτροχιάστηκε χθες βράδυ στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης ανεβάζοντας έτσι τους νεκρούς σε τρεις. Άλλα τρία άτομα, που εργάζονταν στο τρένο, συνεχίζουν να νοσηλεύονται ενώ δύο ακόμη που πήγαν στο ίδιο νοσοκομείο πήραν εξιτήριο.
Ώρα 11:15———————–
Μέχρι την Παρασκευή (19/05) θα βγει το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος που σημειώθηκε λίγο έξω από το σταθμό Άδενδρο και κόστισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους.
Ώρα 11:00————————
Στην κατεδάφιση του σπιτιού που καρφώθηκε η αμαξοστοιχία όταν εξετράπει της πορείας της ,θα προχωρήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν αναλάβει την απομάκρυνση της από το σημείο της τραγωδίας.
Η βαριά μηχανή της αμαξοστοιχίας και το δευτερο βάγονι της  έχουν καταστρέψει μεγάλο μέρος του ισογείου του μικρού σπιτίου. Τεχνικοί που έκαναν νωρίς το πρωί αυτοψία , δήλωσαν πώς η στατικότητα του σπιτίου έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό, και επίσης πώς για να ανασυρθεί η μηχανή του τραίνου θα πρέπει να κατεδαφιστεί η μονοκατοικία.
Με εντολή του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη αναχώρησαν από την Αθήνα οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, προκειμένου να συντονίσουν τις απαραίτητες ενέργειες , αλλά και να μάθουν πώς συνέβη το δυστύχημα.
Στο σημείο που σημειώθηκε το συμβάν η κυκλοφορία γίνεται από μονή γραμμή, ενώ κανονικά κυκλοφορούν τα υπόλοιπα τραίνα στον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
ώρα 08:50————————-
Το φως της ημέρας αποκαλύπτει το μέγεθος της τραγωδίας μετά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.
Οι εικόνες από τη μηχανή του τρένου που διαπέρασε το κτήριο που βρίσκεται δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές κάνουν το γύρο του Διαδικτύου. .
Άμορφη μάζα σιδερικών, κατεστραμμένες γραμμές και καλώδια συνθέτουν το σκηνικό της τραγωδίας.

Την ανικανότητα των Κυβερνώντων και των ανεπαρκών -τουλάχιστον – στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάλυψε τελικά το ΕΚΑΒ που με επίσημη ενημέρωση του έδωσε τον πραγματικό αριθμό των νεκρών και τραυματιών μετά την ανείπωτη τραγωδία που εκτυλίχθηκε πάνω στις ράγες. Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και εφτά τραυματίστηκαν.
Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ τα θύματα είναι ηλικίας 39 και 50 ετών.
Από τους επτά τραυματίες, οι τρεις νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση, οι δυο είναι πολυτραυματίες και  ένας διασωληνωμένος, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις είναι ελαφρά τραυματισμένοι.
Να θυμίσουμε ότι η αμαξοστοιχία I/C58 με 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό, εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν στις 21:45 του Σαββάτου, για άγνωστο λόγο  εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο και  στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο  το οποίο και διαπέρασε.
Η κινητοποίηση ήταν άμεση και στο σημείο έσπευσαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.
ωρα 03:30 το ξημέρωμα————————-.
Δεν είναι ικανοί ούτε το στοιχειώδες να κάνουν οι καρεκλοκένταυροι του υπουργείου Μεταφορών και αθλίων συγκοινωνιων, μετά το σφοδρότατο και ανεξήγητο δυστύχημα αμαξοστοιχίας Ινερσίτυ, έξω από τη Θεσσαλονίκη με νεκρούς. Στις 03:18 το ξημέρωμα της Κυριακής τελικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έβγαλε νεώτερη ανακοίνωση από αυτήν που είχε βγάλει τα μεσάνυχτα, κάνοντας λόγο τελικά για…2 νεκρούς(ενώ στην αρχή μίλαγε για 4), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα αλλάξει και τον αριθμό μέχρι το πρωί. Κράτος και υπηρεσίες για τα πανηγύρια, παίζοντας με τις συνειδήσεις συγγενών.
Η ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
«Χθες στις 21:45 η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό και εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε.Άμεση υπήρξε η κινητοποίηση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών για τον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας.
Ειδικότερα, συμμετείχαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.
Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 άντρες της αστυνομίας και της Τροχαίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, μετά από εντολή του Υπουργού κυρίου Χρ. Σπίρτζη, μεταβαίνουν επιτόπου στο σημείο του δυστυχήματος, όπου ήδη βρίσκονται κλιμάκια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και του ΟΣΕ για τη διερεύνηση των συνθηκών και αιτιών του τραγικού συμβάντος.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες υπάρχουν δυο νεκροί, τρείς σοβαρά τραυματίες εκ των οποίων οι δυο είναι πολυτραυματίες, ένας διασωληνωμένος σε βαριά κατάσταση και τέσσερις ελαφρά τραυματίες.
Στα νοσοκομεία όπου έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες έχουν σπεύσει στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να συνδράμουν με οποιονδήποτε τρόπο χρειαστεί τους ίδιους και τις οικογένειες τους.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλη η σιδηροδρομική οικογένεια εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

————–ΩΡΑ 12:27.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τέσσερις άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους, ενώ στους πέντε ανέρχονται οι τραυματίες. Ο ένας εξ αυτών, μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, νοσηλεύεται σοβαρά τραυματισμένος στο νοσοκομείο.
Ωστόσο, σύγχυση προκλήθηκε λίγο πριν από τις 2 τα ξημερώματα όταν ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Κώστας Καρακατσιανόπουλος μιλώντας σε έκτακτο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, ανέφερε ότι οι νεκροί ήταν δύο και όχι τέσσερις, όπως επίσημα είχε αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλοι δέκα επιβάτες της αμαξοστοιχίας είναι ελαφρά τραυματισμένοι και μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία ‘Αγιος Δημήτριος και Γ. Γεννηματάς.
Πολύωρες οι προσπάθειες από πυροσβέστες και διασώστες του ΕΚΑΒ για τον εντοπισμό τυχόν και άλλων εγκλωβισμένων.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «Σήμερα και ώρα 21:45 η αμαξοστοιχία I/C 58 με 70 επιβάτες που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το σταθμό Άδενδρο  για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Τέσσερις νεκροί επιβάτες και πέντε τραυματίες, εκ των οποίων ο ένας (μηχανοδηγός) σοβαρά, είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός του δυστυχήματος. Συνεχίζονται οι προσπάθειες απεγκλωβισμού.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου