Πέμπτη

ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ

ΟΙ ΤΡΟΪΚΑ ΤΗΣ ...ΕΛΛΑΔΑΣ
Πρώτον, καταγγέλλει την ευρωζώνη ότι παράνομα προχώρησε στη σύσταση της «τριανδρίας». Που στην πράξη κατέλυσε την εθνική ανεξαρτησία των κρατών μελών.
Δεύτερον, εγκαλεί την Κομισιόν για καταχρηστικό διπλό ρόλο
που έχει τόσο ως μέλος των “τριών” όσο και ως θεσμικού οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τρίτον, απαιτεί άμεση διόρθωση των λανθασμένων (ομολογία και του ΔΝΤ) δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών που επέβαλλαν εσωτερική υποτίμηση εξαρθρώνοντας ολόκληρες κοινωνίες. Με πρώτο θύμα, την Ελλάδα.
Τέταρτον, διαπιστώνει ότι απέτυχαν τα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής και ζητεί γενναία αναθεώρηση που θα πρέπει να γίνει με διαφάνεια, συνοχή και λογοδοσία.
Και πέμπτον, καλεί σε ανάκριση τους πρωταγωνιστές
που αποφάσισαν τα λάθος προγράμματα και την αποστολή των υπαλλήλων τους στην Ελλάδα, Κύπρο, Ιρλανδία και Πορτογαλία.
Συγκεκριμένα τα τηλεγραφήματα μεταδίδουν:
Στο αρχικό συμπέρασμα ότι τόσο η τρόικα όσο και το Eurogroup πρέπει να λογοδοτούν στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς για τα προγράμματα στήριξης προκειμένου να τεκμηριώνουν με μεγαλύτερη διαφάνεια και επιστημονική επάρκεια τις παρεμβάσεις πολιτικής που ζητούν στα κράτη μέλη στα οποία εφαρμόζονται Μνημόνια καταλήγει το προσχέδιο έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Οι συντάκτες της έκθεσης Ότμαρ Κάρας (ΕΛΚ, Αυστρία) και Λιέμ Χοάνγκ Νγκοκ (Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, Γαλλία) στην έκθεσή τους κάνουν έναν απολογισμό της οικονομικής κατάστασης στις χώρες του προγράμματος κατά την έναρξη της κρίσης , αποτιμούν τη θεσμική δομή της τρόικας και περιγράφουν τις οικονομικές παραδοχές βάσει των οποίων δόμησε τους στόχους της σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία και Κύπρο.
Εμμέσως δε ασκούν κριτική στην Ευρωζώνη για την έλλειψη νομικής βάσης στη σύσταση της τρόικας, ενώ αμφισβητούν την ορθότητα της επιλογής της Κομισιόν να μετέχει στην τρόικα, όντας ταυτόχρονα και θεσμικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σχέδιο παρέχει επίσης ορισμένες ενδείξεις ως προς τις βελτιώσεις που απαιτούνται στα προγράμματα προσαρμογής, εστιάζοντας στη μεταρρύθμιση των δομών λήψης αποφάσεων, στη διαφάνεια και τη λογοδοσία, αλλά και στην αναθεώρηση των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών στις οποίες βασίζονται οι υποθέσεις επί των οποίων έχουν καταρτισθεί τα προγράμματα στήριξης.
Όπως επισημαίνεται δεν ελήφθησαν υπόψη οι επιπτώσεις των εφαρμοζόμενων δημοσιονομικών πολιτικών στην Ελλάδα και στα υπόλοιπα κράτη-μέλη, ενώ παρά την ελεγχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας δεν εμποδίστηκε η μετάδοση της κρίσης στα υπόλοιπα κράτη-μέλη.
Πάντως, οι κ.κ. Κάρας και Νγκοκ αναφέρονται και στις ευθύνες εθνικών κυβερνήσεων και στην ανάγκη ανάληψης της «ιδιοκτησίας» του προγράμματος ώστε οι μεταρρυθμίσεις να εφαρμόζονται στον κατάλληλο χρόνο από τα ίδια τα κράτη και να μην επιβάλλονται από την τρόικα.
Το προσχέδιο της έκθεσης θα συμπληρωθεί από πρόσθετα στοιχεία που θα συλλέξουν οι Ευρωβουλευτές από τις επισκέψεις τους στην πρωτεύουσες των κρατών που βρίσκονται σε προγράμματα στήριξης.
Στην Αθήνα αναμένονται στις 8 και 9 Ιανουαρίου. Θα μεταβούν στη Λισσαβόνα στις 6 και 7 Ιανουαρίου, στην Λευκωσία στις 10 και 11 Ιανουαρίου και τέλος, στο Δουβλίνο στις 16 και 17 Ιανουαρίου.
Θα ακολουθήσει ακρόαση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Οικονομικών Υποθέσεων Όλι Ρεν στο Ευρωκοινοβούλιο στις 13 Ιανουαρίου, ακρόαση του πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ ΖΑν Κλοντ Τρισέ στις 14 Ιανουαρίου, αλλά και ακρόαση του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) Κλάους Ρέγκλινγκ στις 15 Ιανουαρίου 2014.
Το σχέδιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί επίσημα στις 16 Ιανουαρίου στο Στρασβούργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου